چاپ بوم پارچه کنواس

اگر قصد به نمایش‌گذاشتن عکس‌های تعطیلات خانوادگی، یا عکس‌های دوران مدرسه را به‌عنوان دکوراسیون در اتاق خواب یا پذیرایی دارید، چاپ عکس روی بوم یا همان بوم کنواس روشی چشم‌نواز برای نمایاندن عکس‌های مورد علاقه شماست.

تصاویر چاپ‌شده روی بوم نه تنها به فضاهای اطراف شما روح می‌بخشند، بلکه روشی هنری و خلاقانه برای به‌روزرسانی دکوراسیون فضاها و اتاق‌ها نیز محسوب می‌شوند.

در گذشته، چاپ روی بوم توسط یک هنرمند واقعی انجام می‌گرفت که طرح‌ها و تصاویر را روی بوم کپی می‌کرد. عکس‌ها تنها به دست یک متخصص در زمینه‌‌ی مطبوعات به روی بوم منتقل می‌شدند. با این حال، با استفاده از تکنولوژی امروزی، می‌توان تصاویر را روی بوم چاپ کرد. چاپ بوم کنواس به انجام فرآیندی گفته می‌شود که طی آن چاپ تصویر بر روی پارچه‌ای از نوع مختلف کانواس (دارای تار و پود درشت، مشابه برزنت سفید رنگ)، که بر روی آن یک لایه‌ پوشش سفیدرنگ به‌عنوان کوتینگ جاذب مرکب چاپ قرار دارد، انجام می‌شود.

پارچه‌ای که تشکیل دهنده بوم‌های نقاشی‌ست و طرح‌های نقاشی بر روی آن کشیده می‌شوند، همان کنواس است. کنواس نسبت به سایر پارچه‌هایی که در چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند، به دلیل ضخامت بالا و بافت منظم آن چاپ زیباتر و شارپ‌تری ارائه می‌دهد .

بهترین روش چاپ روی بوم چیست؟

چاپ بوم کنواس برای چاپ آثار هنری طراحان گرافیک، تصویرسازان، تابلو‌های نقاشی دستی اسکن‌شده و یا کارهای هنری ترکیبی دستی و تصویرسازی کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع چاپ، که البته نباید با نقاشی روی بوم اشتباه گرفته شود، تصویری است که از چاپ‌گر جوهرافشان روی بوم چاپ می‌شود. پس از چاپ، بوم روی یک قاب قرار داده می‌شود. برخی از افراد بوم بدون قاب (بدون کلاف) را انتخاب می‌کنند. در حالی که برخی دیگر چاپ بوم کنواس قاب‌شده را ترجیح می‌دهند. برای تولید یک چاپ بوم بدون قاب، معمولاً از تکنیک بسته‌بندی گالری استفاده می‌شود.

در اکثر مواقع، مشتری‌ها چاپ‌های نصب‌شده، چاپ‌های اکریلیک و چاپ بوم کنواس را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. چاپ نصب‌شده در واقع چاپ کاغذی است که به یک تخته پشتی متصل می‌شود. موارد استفاده از این چاپ حفظ عکس و آماده‌سازی آن برای قاب‌بندی یا آویختن روی دیوار است. چاپ اکریلیک به یک تصویر چاپ‌شده روی کاغذ عکاسی را گفته می‌شود. تصویر بین ورقه‌های اکریلیک قرار می‌گیرد که اغلب پلکسی گلاس نامیده می‌شود. در مقایسه میان این سه نوع چاپ، چاپ بوم کنواس حس هنری‌تری را القا می‌کند. به این دلیل که چاپ‌های کنواس از نظر ظاهری شباهت بیش‌تری به نقاشی‌های رنگ روغن و اکریلیک دارند.

بوم کنواس از چه چیزی ساخته شده می‌شود؟

کنواس پارچه‌ای قوی و بادوام است که با کنف ساخته می‌شود. البته امروزه با پیشرفت در صنعت بوم‌سازی، پنبه و کتان جایگزین کنف شده اند. اکثراً، در چاپ بوم کنواس که برای مصارف خانگی انجام می‌شود از پنبه یا پلی‌استر استفاده می‌کنند. تفاوت اصلی این دو متریال در میزان دقت رنگی‌ست که پس از چاپ حاصل می‌شود.

رنگ در پارچه‌های ساخته‌شده با الیاف پنبه نفوذ می‌کند، اما روی سطح رشته‌های پلی استر مصنوعی باقی می‌ماند. به همین دلیل، چاپ بوم کنواس با استفاده از پلی استر زنده‌تر است. اما چاپ‌های نخی ماندگاری بیش‌تری دارند.

پس کدام یک از این دو نوع چاپ بهتر است؟ انتخاب چاپ به کیفیت مورد نظر شما بستگی دارد. بسیاری افراد چاپ‌های پنبه‌ای را با کیفیت‌تر و نزدیک‌تر به آن تصاویری که در موزه می‌بینند، می‌دانند. اما چاپ بوم کنواس پلی‌استر گزینه‌ی مقرون به صرفه‌تری است و همچنین چاپ‌های پررنگ و رنگارنگ‌تری را ارائه می‌دهد.

مقایسه‌ی چاپ عکس روی بوم کنواس و روی کاغذ

هنر عکاسی از زمان توسعه‌ی فیلم در اتاق تاریک با کاغذ عکاسی تا کنون راه درازی را پیموده است. با این حال چاپ تصاویر روی کاغذ هنوز هم یک روش سنتی است که بسیاری از مشتریان به آن اعتماد دارند. برای درک بهتر تفاوت بین چاپ روی کاغذ و چاپ بوم کنواس، اجازه دهید مزایا و معایب هر دو را بررسی کنیم.

مزایای چاپ روی کاغذ

چاپ عکسی که روی کاغذ انجام می‌شود برای اکثر ما آشناتر است. بنابراین، می‌دانیم چه انتظاری از چاپ انجام‌شده داریم. همچنین، سطح صاف جزئیات واضح‌تری را به تصویر می‌کشد که این نکته هنگام بازتولید چاپ‌های کوچک‌تر اهمیت بیش‌تری دارد.

معایب چاپ روی کاغذ

چاپ‌های کاغذی ممکن است در اثر تابش نور خورشید، نور را به‌طرز خیره‌کننده‌ای منعکس کنند. معمولاً، چاپ‌های کاغذی هنگام بازتولید آثار هنری ایده آل نیستند، زیرا کاغذ بافت و ضخامت موجود در بوم را ندارد. همچنین، قاب‌بندی یک چاپ کاغذی با در نظر گرفتن اندازه‌های چاپ بزرگ ممکن است پرهزینه باشد.

مزایای چاپ عکس روی بوم کنواس

همه‌ی ما تمایل به دیدن تمامی قسمت‌های یک اثر هنری روی بوم داریم. به همین دلیل، چاپ بوم کنواس، در زمان به‌تصویرکشیدن تمام و کمال جلوه‌ی یک نقاشی، انتخاب ارجح بسیاری از مشتریان است. برای چاپ‌هایی که در اندازه‌های بزرگ انجام می‌شوند، استفاده از بوم گزینه‌ی مقرون به صرفه‌تری است که به دلیل بافت ساده‌ و بادوام بوم از چاپ کاغذی دوام بیش‌تری دارد. به‌طور کلی، نکاتی که در زیر دسته‌بندی شده اند، از مزایای چاپ بوم کنواس به شمار می‌روند:

  • قابلیت چاپ فوری
  • قابلیت نصب بر روی تخته شاسی بدون نیاز به روکش
  • مقاوم در برابر نور
  • مقاوم برابر شستشو
  • کیفیت بالای چاپ بوم کنواس اکوسالونت
  • تنوع در انتخاب طرح‌های چاپ مدرن و سنتی

معایب چاپ عکس روی بوم کنواس

بافت بوم برای آثار هنری ایده‌آل است، اما ممکن است توجه بیننده را از عکس‌ها منحرف کند. به همین دلیل است که انتخاب دقیق عکسی که روی بوم چاپ می‌شود اهمیت زیادی دارد. همچنین، در فرایند چاپ بر روی کنواس، بهتر است از سیستمی استفاده شود که پایین‌بودن کیفیت عکس را هشدار می‌دهد. برخلاف چاپ‌های کاغذی که می‌توانید قاب آن‌ها را تعویض کنید، چاپ بوم کنواس دائمی است و نمی‌توان آن را تعویض کرد.

انواع طرح‌بندی چاپ بوم کنواس

انواع بوم و انتخاب آن به فضا و چیدمان شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید تصمیم بگیرید که چه نوع بوم‌هایی برای چیدمان اتاق‌تان بهتر عمل می‌کنند، نکاتی را که در زیر به آن‌ها اشاره شده است، بررسی کنید.

بوم تکی

بوم‌های تکی انتخابی عالی برای فضاهای کوچک‌تر در خانه‌‌ها هستند. استفاده‌ی بیش از یک چاپ بوم کنواس بر روی یک دیوار کوچک ممکن است شلوغ به‌نظر برسد و زیبایی بصری کافی نداشته باشد.

بوم چندپانل

اگر فضای دیوار بزرگ‌تر است یا فضای زیادی برای استفاده از چاپ بوم کنواس دارید، می‌توانید یک طرح چند تکه ایجاد کنید و یا از ۲، ۳ یا حتی ۱۰ بوم استفاده کنید.

طرح‌های محبوب موجود برای چاپ بوم کنواس

طرح‌های مختلف بوم را می‌توان به‌طور خاص برای مطابقت با سلیقه، ترجیحات یا طراحی و چیدمان اتاق شما سفارشی کرد. در ادامه، به محبوب‌ترین طرح‌ها برای چاپ بوم کنواس اشاره شده است تا بتوانید بهترین تناسب را برای سلیقه‌ی خودتان پیدا کنید.

چاپ بوم کنواس مدرن

چاپ‌های مدرن بر روی بوم اغلب بر روی رنگ‌های جسورانه، اشکال منحصر به فرد و دیگر طرح‌های مدرن تمرکز دارند.

عکس خانوادگی

یک پرتره‌ی خانوادگی در تعطیلات یا یک عکس از یک گردهمایی خانوادگی، موضوعات رایج برای چاپ بوم کنواس هستند.

چاپ بوم کنواس با طرح‌های انتزاعی

طرح‌های انتزاعی برای فضاهای نشیمن خانه‌ای با فضای داخلی مدرن یا مینیمال عالی هستند.

الهام‌بخش یا جملات نقل قول

بسیاری از خانواده‌ها عاشق اضافه‌کردن یک نقل قول معنی‌دار به یک بوم تزئینی هستند که جلوه‌دادن به هر اتاق خانه را آسان‌تر می‌کند.

مناظر

عکس‌های مربوط به یک سفر خانوادگی یا حتی تصویر یک مکان نزدیک، می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای چاپ عکس‌های منظره بر روی بوم باشند. تنها قبل از چاپ بوم کنواس اطمینان حاصل کنید که عکس شما کیفیت و وضوح کافی دارد.

نقشه‌ها

طرح‌ها و چاپ‌های نقشه یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای چاپ بوم کنواس است.

کاربردهای چاپ روی بوم نقاشی

  • استفاده به‌عنوان پوستر نصبی بر روی تخته شاسی
  • نصب بر روی کلاف بوم نقاشی ساده و دیپ برای سایزهای بزرگ‌تر از یک متر
  • استفاده به‌عنوان تابلو نقاشی در منزل یا محل کار
  • استفاده از چاپ کانواس به‌عنوان فون یا همان بک‌گراند عکاسی

سفارش چاپ بوم کنواس در چاپ پایتخت

چاپ دیجیتال پایتخت امکان چاپ بوم کنواس را هم با دستگاه پلات (تا عرض ۱ متر) و هم با دستگاه اکوسالونت (تا عرض ۱٫۵ متر) فراهم آورده است. دستگاه اکوسالونت به دلیل میزان پاشش رنگ و نوع خاص رنگ مصرفی، دوام رنگی بیش‌تری را تضمین می‌کند.

بسیاری از ما تصاویر و عکس‌های بسیار جذابی داریم که با نگاه به آن‌ها خاطرات زیبایی برایمان تداعی می‌شود. با پیشرفتی که امروزه در صنعت چاپ حاصل شده است، می‌توانید هر نمونه از تصاویر مورد علاقه‌تان را بر روی تابلوهای بوم در معرض دید قرار دهید تا محیطی خلاقانه همراه با آرامش را برای خود و دیگران فراهم کنید.

چاپ روی بوم کنواس هم به‌صورت بدون کلاف (فقط چاپ روی کنواس) و هم به همراه کلاف (چسبانده‌شده به فریم چوبی همانند تابلوهای بوم ) به مشتریان عرضه می‌شود.

لیست قیمت چاپ بوم پارچه کنواس اکوسالونت

نوع متریالبالای 10 متربالای 50 متربالای 100 متر
چاپ بنر (4 پاس) 10 انس *خارجی1000009000080000
چاپ بنر (4 پاس) 10 انس *ایرانی900008000070000
چاپ فلکسی 18 انس (خارجی)250000230000200000
چاپ وینیل (استیکر) براق150000120000100000
چاپ وینیل (استیکر) مات150000120000100000
چاپ وینیل (استیکر) شیشه ای200000180000150000
چاپ وینیل (استیکر) مات ابریشمی200000180000150000
چاپ مش200000180000150000
چاپ بک لایت200000180000160000
چاپ سولیت150000140000125000
چاپ کنواس (بوم)250000220000200000
چاپ روی چرم---------
5/5 - (7 امتیاز)